Wednesday, February 18, 2009

Public China Ittikal Fund (PCIF)


Anak syarikat milik penuh Public Bank, Public Mutual Bhd. (Public Mutual) telah melancarkan dana Islam China pertamanya, Public Dana China Ittikal (PCIF). Pengerusi Public Mutual, Tan Sri Dr. Teh Hong Piow berkata, dana tersebut akan dilaburkan di rantau China. ‘‘PCIF akan mengambil manfaat daripada prospek pertumbuhan yang kukuh di rantau tersebut,’’. PCIF ialah sebuah dana ekuiti Islam yang bermatlamat untuk mencapai pertumbuhan modal dalam jangka sederhana hingga panjang dengan melabur dalam sebuah portfolio pelaburan yang memenuhi kehendak Syariah.


Minimum 70 peratus nilai aset bersih (NAB) dana akan dilabur di rantau China iaitu di pasaran Hong Kong, China dan Taiwan. Harga terbitan/NAB PCIF ialah sebanyak RM0.2500 seunit yang di lancarkan pada 21 November 2007, namun setelah berlaku kemerosotan ekonomi global harga seunit PCIF kini dalam lingkugan RM0.14 seunit. Maka, bagi pelabur yang ingin keuntugan yang berlipat kali ganda dalam jangka masa sederhana dan panjang, dana ini adalah sesuai untuk anda. Rebutlah peluang ini segera sementara pasaran saham yang agak tidak menentu pada masa kini. Peluang ini jarang-jarang berlaku dalam pasaran saham. Menurut analisis, hanya berlaku setiap 10 tahun sekali.

Penurunan harga NAB merupakan peluang keemasan bagi pelabur merebut keuntugan yang berlipa kali ganda dalam jangka masa sederhana dan panjang.



Pelaburan permulaan minimum dana ini ialah RM1,000 dan pelaburan tambahan minimum ialah RM100. Hatta dana ini juga sesuai untuk pelan pendidikan anak anda yang masih berumur dibawah 10 tahun kebawah. Bagi mereka yang ingin maklumat lanjut, sila hubungi pejabat Public Mutual yang berhampiran. Bagi mereka yang berada di Sandakan sila tinggalkan pesanan anda di ruangan mesej sebelah. tinggalkan no telefon anda.


sekian.

1 comment:

Unknown said...

tiada dividen langsung bila melabur dalam PCIF ni...buang duit jer...