Friday, May 22, 2009

Dengan Public Mutual Berhad anda pasti boleh segalanya.





Tahukah anda! Apakah keistimewaan Yang Menanti Anda?:-

  • Anda ingin peluang terbaik untuk menambahkan pendapatan.
  • Anda ingin program yang sah & Halal disisi undang2/Agama.
  • Anda ingin mempunyai kerjaya yang blh menjamin masa depan.


1. Pemegang Unit

Peluang Pulangan Keuntungan Yang Tinggi dan Terbukti.

Risiko Yang Rendah Berbanding Saham di Stock Bursa.

Halal Disisi Agama Dan Dipantau Oleh Jemaah Shariah

Portfolio Yang Pelbagai Untuk Meminimakan Risiko


2. Perunding Unit Amanah

  1. Potensi Komisen Pelaburan Tanpa Batas (Direct)
  2. Overriding Pelaburan Jualan Kumpulan Secara Bulanan
  3. Career Benefit Bonus Yang Diterima Setiap Bulan
  4. Bonus Setiap Akhir Tahun
  5. Bonus Penyamaan Pangkat-pangkat
  6. Bonus Trip ke luar Negara (Cth: China, Vietnam, Japan & etc)


Banyak lagi faedah yang disediakan untuk setiap ahli yang dilantik dengan sah sebagai Perunding Unit Amanah (UTC) di Public Mutual Berhad Syarikat Pelaburan Amanah No. 1 di Malaysia.

Pelaburan Unit Amanah (Unit Trust Investment) .

Skim Pelaburan Unit Amanah adalah suatu bentuk pelaburan kolektif yang berobjektif pelaburan dengan mengumpul simpanan dan melaburkan ke dalam portfolio sekuriti atau aset lain yang diuruskan oleh broker-broker profesional bagi pelaburan dalam sesebuah syarikat yang mengurus dana-dana saham amanah.

Laman web ini menyediakan maklumat dan panduan yang jelas dan betul mengenai pelaburan di Syarikat Pelaburan Unit Amanah No. 1 di Malaysia iaitu Public Mutual Berhad.

Pelaburan unit amanah sentiasa dipantau oleh Persekutuan Pengurusan- pengurusan Unit Amanah Malaysia (FMUTM), Suruhanjaya Sekuriti (SC) dan Bank Negara Malaysia (BNM) untuk memastikan kesemua syarikat-syarikat yang menyediakan pelaburan amanah mematuhi garispanduan yang ditetapkan pihak yang berkuasa.


Ramai yang telah lama melabur dalam bidang ini telah "kaya" hasil berkat usaha yang berterusan mereka telah berjaya mendapat pulangan yang menarik dan membuahkan hasil sehingga hari tua.

Pada masa ini pertumbuhan mantap dan perkembangan positif dalam saham amanah terutama pasaran modal Islam yang mana telah banyak menerbitkan bon dan dana-dana yang berteraskan Syariah jangkamasa pendek sehingga yang panjang. Dengan itu bagi pelabur bumiputera @ yang beragama Islam adalah lebih yakin untuk melibatkan diri dalam pelaburan yang telah di sahkan HALAL dari aspek agama Islam.

Perunding Unit Amanah (Agent / Unit Trust Consultant).

  1. Potensi Komisen Pelaburan Tanpa Batas (Direct)
  2. Komisen Overriding Pelaburan Jualan Kumpulan Secara BulanaN.
  3. Career Benefit Bonus Yang Diterima Setiap Bulan
  4. Bonus Setiap Akhir Tahun
  5. Bonus Penyamaan Pangkat-pangkat.
  6. Bonus Trip ke luar Negara (Cth: China, Vietnam, Japan & etc)

Antara peluang pendapatan dan bonus yang menarik diatas merujuk kepada mereka yang berminat untuk menjadi agen dan seterusnya mempromosi kepada prospek untuk melabur dalam Pelaburan Unit Amanah ini

Terdapat beberapa syarat yang telah ditetapkan untuk melayakkan seorang prospek yang berminat untuk menjadi Perunding Unit Amanah, syaratnya adalah seperti:-

  • Seseorang yang berminat perlulah berumur sekurang2nya 21 thn.
  • Tahap kelulusan pendidikan minima adalah Sijil Pelajaran Malaysia
    (SPM) Berpangkat 3 atau yang diiktiraf oleh FMUTM.

  • Tidak pernah disabitkan dengan kes Jenayah.

  • Tidak pernah disabitkan kes pecah amanah dan tidak diistihar
    muflis oleh pihak Mahkamah.

  • Mestilah mempunyai minat dan boleh memberi komitmen dan
    tumpuan yang lebih untuk kepentingan pelanggan & menjaga
    nama baik syarikat yang bertanggungjawab.


Pihak kami akan memberi tunjuk ajar dan panduan yang terbaik dari proses permulaan sehingga anda berjaya menjadi seorang Perunding Unit Amanah, Kami ada full time agent yang dapat memberi tunjuk ajar dan panduan kepada anda, InsyaAllah kami sentiasa bersedia untuk anda diluar sana.

Penafian:

Anda dinasihatkan supaya membaca dan memahami isi kandungan Prospektus Induk Dana Siri Public yang berlandaskan Kehendak Syariah dan Prospektus Induk Dana Siri PB yang sah sebelum melabur.Prospektus ini telah didaftarkan dengan Suruhanjaya Sekuriti yang tidak bertanggungjawab ke atas kandungannya, dan pendaftaran ini juga bukan syor atau saranan Suruhanjaya untuk melabur.

Anda harus mengetahui bayaran dan caj semasa membeli dan menjual unit amanah dan harga unit amanah dan pengagihan yang dibayar, jika ada, tertakluk kepada naik turun pasaran, sebagai peringatan, prestasi dana dahulu tidak semestinya memberi panduan untuk prestasi masa hadapan. Salinan Prospektus Induk Dana Siri Public yang berlandaskan Kehendak Syariah dan Prospektus Induk Dana Siri PB boleh didapati daripada Perunding Unit, Amanah atau Pejabat Public Mutual berhampiran, salinan Prospektus Induk Dana Siri PB pula boleh didapati daripada mana-mana cawangan Public Bank seluruh negara.

No comments: